Complimenteren

Compassie in Communicatie

Waar je me als trainer/facilitator voor kunt inzetten

Het moet passen als een jas

Het liefst wil je een trainer/facilitator met veel mensenkennis, compassie en gevoel voor wat er speelt.

Hij/zij moet snel kunnen schakelen en reageren, maar ook kunnen spiegelen en liefdevol kunnen confronteren.

Bij voorkeur in een ambiance die veilig voelt en voor iedereen uitnodigend om te willen participeren.

Maar tevens iemand die past in het dna van de organisatie.

Baan kwijt

Het team staat lijnrecht tegenover elkaar

Je bent het niet altijd met elkaar eens in samenwerking. Discussie volgt. Op zich okay, maar er wordt vaak slecht naar elkaar geluisterd. iedereen verdedigt de eigen belangen. Logisch. 

Hoe kom je tot overeenstemming wanneer je lijnrecht tegenover elkaar staat?


❌ De hardste schreeuwer lijkt altijd gelijk te krijgen.

❌ Emotionele personen blijven (te) lang in hun emotie hangen.

❌ De 'tegenpartij' is sowieso tegen, maakt niet uit welke argumenten op tafel komen.

❌ Je vecht zelf óók... want dat loont vast wel.

❌ Of je denkt bij discussies juist van: 'laat maar...'.

❌ Of wie weet is dichtklappen het gevolg als je je aangevallen voelt.


Kan allemaal zijn, maar...

😠 ... naderhand blijft een een naar gevoel hangen.

😒 ... als het niet bij jou is, dan wel bij de ander.

🙄 ... feitelijk ben je niets verder.


Herken jij dit? 

Hoe kun je zo'n situatie dan positief beïnvloeden?

Aanreiken

De oplossing is eenvoudig

De methode voor dit soort situaties is heel effectief.

Diederik Gommers heeft bewezen dat het werkt. 

Bij Jinek in de uitzending op 23 september 2020. Is al een tijdje terug.

Hij sloeg de brug sloeg tussen hem en Famke Louise.

Als énige van het gezelschap aan tafel! 

Lovende kritiek op social media was het gevolg.

Diederik Gommers vestigde voorgoed zijn naam als verbinder!


Maar hoe flikte hij dat nou? Was het doelbewust?

Ik leg het je graag uit!

What's UR Brand?

Iedereen heeft een bepaalde intrinsieke motivatie. De vraag is wat die is.

Wat ooit begon als een schets, werd uiteindelijk een wereldberoemd begrip: Mickey Mouse. 

Walt Disney heeft voor zichzelf ooit bedacht: 'Iedereen gelukkig!' Daar was-ie een eeuw geleden op gekomen. Met Mickey Mouse als hoofdpersoon.

Het Disney entertainmentcircus van nu nog heeft steeds dezelfde bedoeling als de zwart-wit filmpjes van toen: Iedereen gelukkig!

Wat is het nut om achter je eigen 'why' te komen? Of die van het team?

In hoeverre vult jouw eigen 'why' die van je werkgever aan?


In een (team-)sessies van vier uur help ik mensen achter hun eigen Why te komen. Leuk, inspirerend en zeer inzichtelijk!

Talent in de dop

Feedback cursus werkte niet... 🥴

Binnen het team blijkt feedback geven echt een 'dingetje'. Ook al weet iedereen de basisregels van feedback geven... het gebeurt niet! Iedere poging strandt op niets, omdat er schroom heerst:


Uitverdedigen blijkt een efficiënte 'mondsnoerder'.

Aarzeling, zelfs angst bij medewerkers, omdat de ander veel mondiger is.

❌ Zelfs leidinggevenden komen niet goed uit de bus bij het geven van feedback.

❌ Discussie volgt, onenigheid, stil protest en zelfs ziekmeldingen komen voor.

❌ Er lijken zich groepjes met gelijkgestemden te vormen...hullie tegen zullie


Kan allemaal zijn, maar...

😠 ... Je weet dat dit de voortgang alleen maar in de weg blijft zitten

😒 ... Als leidinggevende voel je dat je in een wespennest terecht bent gekomen

🙄 ... Op deze manier behaal je geen enkele doelstelling


Herken jij dit ook? 

Hoe kun je zo'n situatie dan ten positieve draaien?

Bestaan er dan feedbacktrainingen die wél z'n effect hebben?

Jazeker, en ik leg het je graag uit in een gesprek.

Want ik doe nog veel meer om teams beter te laten samenwerken!

Inspirator

Mijn missie

In essentie nemen mijn klanten trainingen af die volledig in het teken staan van betere samenwerking. Zowel onderling als collega's en in teams als ook richting klant. 

Mijn ideaal is dat er B.E.G.R.I.P. wordt getoond over en weer. Dat men de moeite wil nemen, moeiteloos, om in een gezonde verstandhouding met elkaar te staan.


MIJN PASSIE

‘Hoe kan ik je iedere keer weer nieuwe inzichten geven?’ Dit is de drijfveer waarmee ik dagelijks een gesprek of training in ga. Mensen triggeren en inspireren, uit hun routine dagen. 

Bewust en blij maken met een nieuwe ontdekking! Op de manier die zij aandurven en veilig vinden, telkens weer. Mensen hun eigen drijfveren laten (her-)ontdekken. Met plezier, respect, relativering & humor. En soms ook met een spiegel, die niet vervormd is. 

In hun 'eigen taal', zodat het beklijft. Om verder te kunnen.

Geweldig hoe je mij gisteren in één inspirerende sessie een andere kijk op m'n gesprek van vandaag hebt gegeven! …Ik ben daarna nog lang bezig geweest die persoonlijke visie in mijn eigen woorden te gieten! 

Haha… ‘t liet me vannacht amper los. Waar ik blij om ben, want… het resultaat voelde erg goed vandaag!

Susanne Steenbergen

Methodieken

In coaching & training gebruik ik de volgende methodieken:

NLP, enneagram, Transactionele Analyse, Facet5 profielscan, Systemisch Werk, Spiral Dynamics, Integral Eye Movement Therapy (IEMT), EFT