de sterkste willen zijn

Iedereen herkent gedrag!

De vraag is: hoe speel je daar effectief op in?

Creëer jij 'on the spot' & succesvol de gunfactor?

8,6
Gemiddelde score
98%
Beveelt aan!
97%
zegt: direct toepasbaar!

'Dát is pas een rapportcijfer!'

... zei één van de deelnemers. Méér dan 200 mensen online bij een introductie webinar van 'Omgaan met tegenspraak, klantbezwaren en (lastig) gedrag'. Na de eindpoll kreeg ik rode oortjes!! Van alle reacties! Zie blauwe strepen in de poll hiernaast en de betreffende cijfers hierboven.

Achteraf zie je pas wat er (niet) gebeurde. Vaak te laat!

Voelde het gesprek als 'armpje drukken'... zo van: wie is de sterkste? 🥴

Of voelde je je angstig uit onzekerheid van hoe te reageren? 😳

Of merkte je dat je de sfeer nul komma nul hebt kunnen beïnvloeden tijdens het gesprek? 🙄

Wanneer je iets daarvan herkent, herken je ook het volgende!

Dominant

De handdruk is er een die je niet snel vergeet. Want die voel je nog wel even! Je voelt snel een hele lading van energie die je overdondert.


➡️ Wie weet klap je dicht, denk je van 'laat maar'.

➡️ Wellicht zit je voor je het weet in een felle discussie

.➡️ Wie weet heb je het gevoel steeds kleiner te worden

Afstandelijkheid

Afstandelijk

De stilte is oorverdovend en wat je ook doet: er komt geen enkele sfeer in het gesprek. Het alleen maar over feiten en logica.


➡️ Wie weet heb je de neiging om te gaan kletsen en de 'gaten' vol te praten.

➡️ Wie weet heb je de neiging al jouw kennis te gaan spuien.

➡️ Wie weet heb je de neiging juist op de man te spelen.

carnaval

Sociaal

Wát een gezelligheid! Alles is helemaal leuk en prima. Het ene onderwerp na het andere komt voorbij, zowel privé als zakelijk


➡️ Wie weet heb je de neiging om plots wat stugger en directer te worden.

➡️ Wie weet heb je moeite structuur in je gesprek aan te brengen.

➡️ Wie weet word je ongeduldig en zelfs wat minder vriendelijk

Wanneer je niet inspeelt op dit gedrag, verlies je ieder contact

Maar ben gerust...

Iedereen heeft alledrie in zich. Dat betekent dus dat je kunt schakelen. En dat gaat eenvoudiger dan je denkt.

Spontane reactie

Wanneer ik de vraag stel of er nog vragen zijn, vraagt Evelien of ze een opmerking mag maken. Kort en krachtig. Kenmerkend, want als copywriter houdt ze van doelgerichte teksten. En kennelijk volgt ze veel trainingen. Wat ze zegt, klinkt mij in ieder geval als als muziek in de oren.
Slimmer Support

Antoinette Aris

Slimmer Support

Heel effectief!

'Fantastische training, Merlin! Wat mij het meest aansprak in je training was hoe belangrijk het is gedrag te herkennen aan de buitenkant. En héél effectief, omdat je zo de eerste tegenspraak vóór kan zijn door middel van de juiste houding aannemen.'

Wat maakt deze training waardevol?

De inzichten gaan je heel veel opleveren!

  • Je krijgt een grotere mensenkennis in slechts een paar uur
  • Deze kennis over gedrag vergeet je nooit meer, omdat het ook over jezelf gaat.
  • Na de training kun je met veel meer 'macht' en overzicht ieder gesprek in.
  • Je leert het gedrag van de ander bij jezelf herkennen. En dat is vaak de beste indicatie.
  • Gedrag van de ander leidt niet meer tot stress of inwendige paniek, nee: je weet in iedere situatie te schakelen.
  • Je weet hoe te handelen in iedere fase van je (commerciële) gesprek
    • Hoe te openen
    • Hoe vraag en antwoord te doen
    • Hoe te presenteren
    • Op de juiste wijze om de order te vragen (!!!! onderschat fenomeen!!!!)

Bedenk je daarnaast ook....

Talent in de dop

Je leert BIJ en niet áf!

Afleren is veel moeilijker dan nieuwe dingen leren. Je merkt dat je direct na de training effect hebt van je nieuwe inzichten.
Crowd

Nieuwe contacten

Omdat je veel makkelijker schakelt, zullen je contacten diverser worden. Dus automatisch nog meer mensenkennis vergaren.

Meer conversie

Omdat je weet hoe je de klant te woord moet staan en ook  hoe je om de order moet vragen, zal je conversie verhogen! Is een logisch gevolg!

Meteen toepassen!

Bedankt voor de wijze adviezen! Gaan we meteen toepassen!
Bart - B.Art-Interieur
Superleuk!
Bedankt voor de training, Merlin. Ik vond 'm superleuk!
Koen Smets
Interessant en goed
Dank voor de interessante en goede training, Merlin
Carole Meyers